[da]  [en] 

Dragonfly Swing Wing 800

DRAGONFLY SWING WING 800.

Hvis du er interesseret i at købe min trimaran DRAGONFLY SWING WING er du velkommen til at kontakte mig for yderligere information.

Dragonflyet er opført i Dansk Skibsregister.  

Båden har kun sejlet i 5 sejlsesoner.

Trimaranen er med meget ekstra udstyr og sælges for under 300.000,- kr. svarende til 38.000 €.

Prisen for et nyt Dragonfly Swing Wing 800 er over 900.000 kr.

Den indregistrerede trailer sælges separat.

 

Båden har alle vintre stået i garage i Jyllinge ved Roskilde Fjorden. 


Du kan bestille en brochure, hvor samme sejlbåd er afbilledet (nr. 153) hos:

Quorning Boats A/S

Skærbæk

7000 Fredericia.

Tlf.+45- 75513131 

DRAGONFLY SWING WING nr. 153

(REKORDBÅDEN DANMARK RUNDT)

er købt år 1990 og har flere ting der er unikt for denne båd eller har speciel montering:

 

1.Trailerkrog, fortøjningskrog, prædikestol.

2. Seagrip anker (2 stk.), ankertov med kæde. 2 slide skinner for tov beskyttelse.

3. Udluftningsslange monteret i vandtilførsels slangen for sikker påfyldning.

4. 220 volt landstik til ladning gennem impulslader og skillerelæ til

5. 85 & 115 Amp. batterier til forbrug og for motorstart, alle hovedkabler er 102

6. 2 ekstra fortøjningsøjer foran til ”spring”.

7. 10 spilaflaster.

8. Flytbar Optimus petroleums koge apparat med afskærmning i flg. Loven.

9. Rustfri stålvask i stedet for den originale der var af plast.

10. Forberedt til søtoilet, lige til at montere.

11. 2 stk. ildslukker. Et monteret ved pantry, og et inde  i cockpitkarm ved motor.

12.Tv kabel trukket for montering af tv antenne

13. Agter ”lastrum” indeholder bl.a. følgende:

a. cockpitbord, kasteline med flydebolt og lysbøje, ekstra vanddunk 10 liter

b. seagrip anker, reservepropel, benzintank

c. rulle bændel ankertov 25 meter montere på underside af lugen

d. kort roerpindsforlænger

e. lang roerpindsforlænger der kan trækkes ud til 2 meter

f. bådshage der kan benyttes som nødroerpind og til montering af tv antenne

14. Roret er specielt fremstillet til at kunne sejle på 65 cm. vand og lige som sænkesværdet, glide op ved grundstødning (automatisk sikret).

15. Indvendig i sværdkisten er der monteret en kobberplade der forbedre WHF. kommunikation

16. Forebyggelse af kondensvand i kahyt taget.

17. Rustfri agterbøjle til montering af WHF antenne og selvstyre.

18. Alle lanterner også hvid toplanterne for lys på vindex (der er af rustfrit stål) samt ankerlys og sejl for motor.

19. Ny rullegenua med ruder og forsejlsbeskytter pose.

20.11 meter ekstra forstærket mast (H – profil).

21. Ny 8 mm. rig.

22. Nedhal af storsejl udføres i cockpit. Derfor aldrig på dæk for at bjerge sejl.

23. Storsejlet kan afmonteres i beskyttelsesposen, og denne kan bruges som solsejl.

24. Instrumenter:

a. selvstyre med fjernbetjening

b. vindmåler

c. GPS navigator

d. log

e. ekkolod

f. 2 kompasser

g. tyverialarm

h. barometer

25. Agterspejlet er forstærket med rustfri plader både udvendig og indvendig for motorophæng.

      Løjbom ved agter cockpit karme og bevægelige pontonarme er ekstra forstærket bl.a med  rustfri stålskinne der gør at båden kan sejle for motor i hårdt vejr - uden mast.

26. Påhængsmotoren er 4 takt Yamaha 9,9 hk:

a. med el. start og ultra langt ben

b. motoren er 4 takt, og er lydløs samt bruger under 2 liter 92 oktan blyfri benzin i timen

c. farten er da 7,5 knob, og ca.½ gas. Standard propel.

d. reserve propel er af plast og er god til lange distancer og giver et bedre træk ved lavere omdrejninger, topfarten er her ca. 6,8 knob.

e. motoren lader 10 amp. I tomgang

Du er velkommen til at læse mere information om Dragonflyets historie på min hjemmeside under "alt det andet".

Casper Caspersen

Tlf.  46 73 03 00

Mail.: til mig klik HER


Du kan se video fra en tur HER

Se Specifikationer for båden under billederne . . .

10.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Dragonfly 800 - Trailerable Coastal and Offshore trimaran

Specifications and feature summary
Trailerable Coastal and Offshore Trimaran - comes in a Cruising and a Racing version.

Down below you will find a simple but functional cabin layout, offering a 2 m long double V-berth up front,
plus the settees fold out on each side providing comfortable sleeping for two more,
one on each side of the centerboard trunk.

Specifications DF 800CruisingRacing
Length overall centre hull8.00 m8.00 m
Length waterline centre hull7.60 m7.60 m
Length folded9.00 m9.00 m
Beam max6.05 m6.05 m
Beam folded 2.90 m2.90 m
Draft incl. centre board 1.25 m1.25 m
Draft excl. centre board 0.35 m0.35 m
Weight of standard boat, ready to sail1,100 kgs1,100 kgs
Payload incl. crew, max600 kgs600 kgs
Max total weight excl. crew1,260 kgs1,260 kgs
Water tank35 l35 l
Fuel tank15 l15 l
Holding tank (optional)40 l40 l
Engine out board6-8 hp/ 4.4-6 kw6-8 hp/ 4.4-6 kw
Max engine-hp8 hp/6 kw8 hp/6 kw
Max No of persons44
Mast section total excl. antennas11.10 m12.10 m
Max mast height over water level12.35 m13.35 m
Mainsail22 m228 m2
Standard genoa13.5 m215 m2
Spinnaker, asymmetric50 m260 m2
Lightwind genoa, furling on bowsprit26 m228 m2
Bowsprit length1.20 m1.20 m
Trailer weight, galvanised500 kgs500 kgs
Total max trailer weight incl boat2,000 kgs2,000 kgs
CE Design categoryCC
UnsinkableYesYes

Af dato: 19/05/2009 @ 20:18
Sidst opdateret : 09/09/2010 @ 04:28
Kategori : Til Salg
side læst 4408 gange

up Top up

This Site and CMS systen is Hosted by RealWeb.dk * Denne side og CMS system er Hosted af RealWeb.dk

Site running with GuppY v4.0.4 - CeCILL free Licence - © 2004-2006